Tydzień dwunasty

Za oknem zimno i szaro a w naszym przedszkolu wciąż pogodnie i kolorowo. W tym tygodniu zamieniliśmy się w małych artystów i poznaliśmy sposoby na jesienną nudę.

Pierwszym z nich było nauczenie się nowej piosenki A. Galica pt. „Kolorowy Deszcz”. Nawiązując do tekstu piosenki, opisywaliśmy pogodę, jaka jest obecnie na dworze, utrwalaliśmy znajomość nazw kolorów i bawiliśmy się w wiele zabaw ruchowych.

Kolorowy deszcz

Gdy na dworze pada deszcz
Kiedy wszystko szare jest.
Wyjmij kredki i narysuj,
To, co tylko chcesz.

Na niebiesko, fioletowo,
Żółto i różowo.
Na zielono i czerwono,
I pomarańczowo.

Chociaż pada szary deszcz.
Kredki z deszczu śmieją się.
Każda kredka ostrzy nosek
I rysować chce

Na niebiesko, fioletowo,
Żółto i różowo.
Na zielono i czerwono,
I pomarańczowo.


Tego dnia skonstruowaliśmy grę – ścigankę pt. „Kolory” wg metody „Dziecięca matematyka” Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej.

Poniżej opisujemy sposób na przygotowanie takiej gry z dzieckiem 🙂

Na dużym kartonie narysuj z dzieckiem chodniczek. Zaznacz pole startu i pole mety a następnie wybrane pola kolorami: zielonym, czerwonym i niebieskim. Objaśnij Dziecku sposób gry: poruszamy się pionkiem o tyle pól, ile wskaże kostka. Kto zatrzyma się na zielonym polu – przesuwa pionek o trzy pola do przodu; kto zatrzyma się na niebieskim polu – przesuwa pionek o jedno pole do przodu; kto stanie na czerwonym polu – cofa pionek o jedno pole do tyłu.

Grę można urozmaicać i regulować poziom trudności, dodając nowe kolory i zadania.

Polecamy Państwu książkę Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej i Ewy Zielińskiej pt. „Dziecięca matematyka. Książka dla rodziców i nauczycieli” wyd. WSiP, Warszawa 2009.

10262248_885339868166295_8788875766625450614_nDSC_2782Kolejnego dnia omówiliśmy zawód rzeźbiarza i jego narzędzia pracy. Po wysłuchaniu wierszyka „Dzbanuszek Dorotki” H. Ożogowskiej, każdy ulepił swój własny dzbanuszek z gliny, który następnie ozdobił różnymi wzorkami.

W tym tygodniu bawiliśmy się także w papierowe zabawy. Rozpoznawaliśmy za pomocą dotyku różne przedmioty: plastikowe, papierowe, metalowe i szklane. Badaliśmy ich faktury i segregowaliśmy według materiału, z jakiego są zrobione. Tym samym przypomnieliśmy sobie o konieczności segregowania śmieci.

 

Wykonaliśmy pracę plastyczną, polegającą na stworzeniu kolażu z pociętych pasków gazety.Powstały piękne kolaże, które przedstawiamy  poniżej:

kkk

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Utrwalając dzieciom naukę kolorów kolejnego dnia graliśmy w domino z kolorami. Gra nazwana została ” kolorową drogą”. Ponad to, bawiliśmy się w zabawę matematyczną „krople deszczu”. Zabawa polegała na dopasowaniu odpowiednich kropel deszczu do chmurki. Użyliśmy 5 kolorów chmurek i do każdej chmurki były po 3 kropelki.  Dzieci oprócz dopasowania kolorystycznego musiały także policzyć wyżej wymienione elementy. Wszystkie Skarby poradziły sobie bez problemu. Co ciekawe nawet najmłodsi wspólnie z ciocią liczyli klaszcząc w dłonie.

tydz4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

W ostatni dzień tygodnia postanowiliśmy pobawić się w artystów malarzy. Wspólnie z ciociami zorganizowałyśmy dzieciom sztalugi do malowania. Obrócone stoły i naklejone na nie papier idealnie odzwierciedliły nasz zamysł. Swobodne malowanie przyczyniło się do powstania prawdziwych arcydzieł, których nie powstydziłby się nawet Picasso. Dzieci miały okazje malować bez narzuconego tematu. Młodsze Skarby nie musiały płukać pędzelków, swobodnie łączyły kolory i mieszały ze sobą farby z których powstawały nowe barwy.Fotografie przedstawiają zaangażowanie i efekty naszych zajęć 🙂

 

tydz3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zachęcamy do śledzenia kolejnych przedszkolnych wydarzeń !