Tydzień dziesiąty i jedenasty.

Nadrabiając małe zaległości, mamy przyjemność podzielić się z Wami naszymi przygodami z dwóch ostatnich tygodni w przedszkolu.

„Moja rodzina” i „Jesienna szaruga” to kolejne dwa działy, które mieliśmy przyjemność przerabiać z naszymi Skarbami, omawiając ciekawe tematy z nimi związane.

Na początku listopada omówiliśmy wszystkich członków rodziny. Najpierw mama, która  bez wątpienia jest  najukochańszą osobą w życiu każdego człowieka. Miłość swą okazuje nam poprzez trud, poświęcenie i troski.
Jak napisał K. I. Gałczyński :

,,Ona mi pierwsza pokazała księżyc
i pierwszy śnieg na świerkach 
i pierwszy deszcz.
Byłem wtedy mały jak muszelka…

” Każde dziecko wysłuchało wierszyka:

                                                                          Uśmiech dla mamy  –  Zbigniew Jerzyna

DSC_2576Mamo,

chcę być grzeczna,

chcę duża urosnąć,

chcę ,żebyś byłą wesoła

latem, zimą, wiosną.

A gdy jesienią spadną liście,

nastaną słoty,

przyniosę Ci w podarunku

uśmiech złoty.

Analizując  wierszyk padło wiele pytań i odpowiedzi najciekawsze z nich to: jak pomagają dzieci mamom? odpowiedzi były jednoznaczne: pieczemy CIASTO ! W parze z mamą jest tata, który zmobilizował nas do zabawy paluszkowej. Do zabawy posłużył nam  wiersz Małgorzaty Barańskiej. Zabawa polega na tym,że dziecko rozsuwa palec jednej dłoni-są to śrubki .Zaczynając od małego palca, naśladuje wkręcanie śrubki.Przy kciuku zamyka dłoń, następnie chowa kciuk. Polecamy zabawę w domu ! Poniżej podpowiedź w postaci wierszyka:

TatDSC_2581a wkręca śrubki

Tata wkręca śrubkę,

śrubokrętem kręci, kręci…

Tata wkręca drugą śrubkę,

śrubokrętem kręci, kręci…

Tata wkręca trzecią śrubkę,

śrubokrętem kręci, kręci…

Tata wkręca czwartą śrubkę,

śrubokrętem kręci, kręci…

 A co będzie z piątą śrubką ?

 Piątej wkręcić nie ma chęci ! 🙂

Skoro mówiliśmy o mamie i tacie to nastąpił czas na podsumowanie tematu o naszych wspaniałych rodzinach ! Z rodziną fajnie jest i doskonal o tym wiemy !

Nauczyliśmy się wierszyka Rodzinka Małgorzaty Barańskiej  i bawiliśmy przy tym w kole wykorzystując wyżej wymieniony wierszyk pokazując odpowiednie ruchy. Dla ułatwienia zabawy w domu przedstawiamy poniżej wierszyk:

To jest moja mama, to jest mój tata ( dzieci pokazują kolejno kciuk i palec wskazujący)

a tu są ich dzieci ( dzieci pokazują wszystkie pozostałe palce obu rąk )

Wszyscy idą na wycieczkę, (dzieci biegają palcami obu rąk po podłodze)

bo słoneczko świeci  (dzieci biegają palcami obu rąk po podłodze).

Temat kim będę w przyszłości jak dorosnę doskonale połączył się z opowiadaniem jak wygląda praca fotografa, kim jest fotograf i jak się robi zdjęcia. Pokazałyśmy dzieciom aparat fotograficzny i pozwoliłyśmy zrobić kilka fotografii. Do naszych zajęć użyliśmy „księgi zawodów”, która doskonale z obrazowała nasz temat. Od tamtej pory zawód piekarza, policjanta, fotografa, aktora są znane naszym Skarbom. Pod koniec zajęć na dywanie nie mogło zabraknąć pracy artystycznej. Wspólnie stworzyliśmy własne aparaty, które do teraz cieszą się wielką sławą.

DSC_2635

Wykonaliśmy wiele prac plastycznych, związanych z tematami, min. korale dla mamy zrobione z plasteliny i krawat dla taty zdobiony kolorowymi kółkami i brokatem. Dzieci wybierały także z obrazków postacie w taki sposób, by skompletować swoją rodzinę, naklejały je na kartkę i następnie kolorowały portret rodzinny. Omawiając drugi dział wykonaliśmy parasole z papierowych kółek, które ozdobiliśmy stempelkami. Następnie dzieci odcisnęły swoimi paluszkami niebieskie kropelki deszczu, padające na ów parasolki. Ozdobiliśmy także kalosze, i pomalowaliśmy farbkami akwarelowymi pokolorowane obrazki przedstawiające jesienne, ciepłe ubrania.

 DSC_2754

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zajęcia angielskiego, jak zawsze sprawiały naszym Maluchom bardzo dużo radości. W ostatnim czasie na angielskim poznaliśmy nową piosenkę „Dolly is dancing”, poznaliśmy także cyferki, oraz powtarzamy nazwy przedmiotów wyposażenia domowego, używając nowych zwrotów, takich jak np. „Sit on the chair!” „Sit at the table!”, „Where is the ball?” „Open the door/Close the door” i wiele, wiele innych. 🙂 Podczas zabaw z ciocią Madzią, nie zapominamy o powtórkach tego, czego uczyliśmy się już wcześniej. Rośniemy w dumę widząc postępy naszych Skarbów i bardzo się cieszymy, że mamy tak wspaniałego lektra, który w tak naturalny sposób dzieli się z nami swoją wiedzą 🙂

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Po długim weekendzie zajęliśmy się omawianiem jesiennej pogody. Głownie rozmawialiśmy o deszczu, związanych z nim parasolach oraz ciepłych ubraniach na jesienne chłody. Dzieci wysłuchały wierszy o parasolach w połączeniu z ćwiczeniami ortofonicznymi na zgłoskach: „chlip” oraz „kap”. Dzieci także dzieliły wyrazy „parasol” na sylaby oraz dobierały wzory i kolory do odpowiednich parasoli.

DSC_2705

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zachęcamy do śledzenia kolejnych przedszkolnych wydarzeń !